4.10.11

Liberty + fluo

Toen ik vernam dat Vermiljoen fluo flockfolie in de winkel zou hebben, wist ik meteen wat ik er mee wou gaan doen: flocken op liberty. Het idee had zich in mijn hoofd al volledig gevormd, na het zien van dit enkele maanden geleden, en het aanschouwen van deze prachtige kussens in een klein winkeltje in Berlijn. Niet dat wat ik maakte ook maar in de buurt komt van die kussentjes, maar ik ben toch blij met het resultaat.

sjabloon

De selectie van de prent was het moeilijkste. Uiteindelijk koos de oudste dochter een sjabloon van Ed Roth uit dit boek. Het uitsnijden was een hele klus, maar peanuts in vergelijking met het juist positioneren van de verschillende deeltjes.

met rimpelvoet

Na het flocken maakte ik van de stof een snelle fronsrok, met behulp van het fronsvoetje.

rits en voering

De rits plaatste ik op deze manier.

zomers herfstrokje

12 opmerkingen: