20.12.11

Dansende kleurtjes

Vanavond tijdens het naar huis fietsen na school, vonden we de temperatuur eigenlijk best wel aangenaam in vergelijking met de vorige dagen. Zo aangenaam zelfs dat de jeugd bij thuiskomst besloot nog even buiten te gaan spelen. Hierbij werd prompt gedacht aan de lichtgevende diabolo's die ik een half jaar geleden in huis haalde, maar die schier onaangeroerd in de circuskoffer bleven liggen.

Moeder zag haar kans schoon om ook even te spelen en maakte zo'n kleine 100 foto's, draaiend aan wieletjes en prutsend aan knopjes. Ik selecteerde er 8 uit die ik leuk vind.

1

2

3

4

5

6

7

8

Leuk experimentje, maar aan de mensen met ervaring die weten hoe je dit nog plezanter of interessanter kunt maken: alle tips zijn welkom!

10 opmerkingen:

  1. Eens googlen op 'bokeh' zet je al op weg.
    Op mijn Pinterest bord staat een bokeh tutorial: http://www.diyphotography.net/diy_create_your_own_bokeh
    (interessante site, trouwens, die DIY Photography)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wijs Oon! Ben net even gaan kijken. Gisteren nog zag ik zo'n foto met hartjes bij Cakies en ik vroeg me al af hoe dat gedaan wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Graag gedaan! En nu veel experimenteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, er komt spontaan een liedje van de Nieuwe Snaar in mijn hoofd als ik dit zie. Die hebben in één van hun shows ooit iets gedaan met lichtjes... Dus al de hele tijd "doem, doem, doem, doebiedoebiua, doem doem doem" aan 't neuriën...

    BeantwoordenVerwijderen